Marketingul de continut (content marketing) s-a impus ca o strategie fundamentala de atragere si retinere a clientilor, prin articole, infografice, videoclipuri si micro-video-uri, webinarii, buletine informative etc. De fapt, viralizarea a insemnat ca audienta anumitor continuturi este mai mare decat cea a reportajelor elaborate si a stirilor de la marile institutii media.

Succesul continutului bogat si vizual este atat de mare incat zonele comerciale si de vanzari incep sa profite de aceasta strategie in ceea ce s-a numit continut de vanzare sau continut de vanzare. Pana acum, marketingul de continut a prioritizat atragerea de trafic cu scopul de a optimiza imaginea si reputatia marcii. Cu toate acestea, sunt multe companii care introduc de ceva vreme si cu o oarecare subtilitate, mici fragmente destinate vanzarii.

De fapt, asa-numita palnie de vanzari a fost inlocuita cu ciclul permanent de vanzari, intr-un context in care clientul intra in procesul de cumparare in orice moment si loc, datorita accesului instantaneu la analize, opinii si alte date. diseminat gratie difuzorului retelelor de socializare si pozitionarii bune in motoarele de cautare.

Pe parcursul anului 2015, vanzarile online  vor creste cu 17,7%, iar cifra de afaceri mondiala a comertului pe internet a crescut deja cu 31%  in ultimul an. Se estimeaza ca comertul online va atinge 8,8% din totalul vanzarilor globale in trei ani. Este inca o mica parte din vanzarile totale, dar retineti ca  tendinta de crestere a cumparaturilor online  continua sa castige teren cu salturi. Prin urmare, comertul online poate creste exponential vanzarile unei companii.

Ce este vanzarea de continut ?

Continutul de vanzari este tot acea informatie imbogatita, prin formate de text, imagine, video si sunet, cu scopul de a prezenta un produs, ca recenzie si de a-l evidentia ca o necesitate, cu scopul principal de a promova vanzarea acestuia.

Spre deosebire de marketingul de continut, scopul vanzarii de continut  este conversia clientilor potentiali in consumatori finali. Dar nu este vorba despre scrierea de brosuri si descrieri simple de produse. Continutul de vanzari foloseste tehnicile de marketing de continut si soft sell , asa ca nu este vorba despre o vanzare agresiva, ci despre oferirea a ceea ce cauta utilizatorul pe internet, printr-un design atractiv.

Chei pentru aplicarea continutului de vanzari strategiei tale

Primul pas pentru cresterea vanzarilor prin continut este recunoasterea importantei continutului. Daca doriti sa implementati marketingul de continut si vanzarea de continut ca strategie, trebuie sa ii alocati o parte din resursele financiare si umane.

Din acest motiv, trebuie sa planificati si sa alegeti si platformele prin care se va derula aceasta strategie. Acestea includ metode precum:

  • Crearea unui blog sau subdomeniu.
  • Design de  infografice si imagini bogate.
  • Productie de videoclipuri si micro-videoclipuri.
  • Pregatirea  de carti albe, rapoarte sau carti electronice pentru descarcare gratuita in format PDF.
  • Scrie buletine informative.
  • Prezentati un curs: seminarii web, tutoriale video, carti electronice sau PDF-uri etc.

Toate aceste tehnici nu sunt in contradictie intre ele, mai degraba opusul: cu cat folositi mai multe moduri pentru a va raspandi si prezenta continutul, cu atat veti obtine mai multa audienta si clienti potentiali. Aceeasi premisa se aplica fiecarui continut specific, adica daca scriem o postare pe blog, de exemplu, aceasta trebuie completata si cu imagini, infografice, videoclipuri etc.

Pentru a nu fi agresivi atunci cand ne prezentam produsele, trebuie sa fim creativi si sa concepem piese informative si utile, in care produsul sa fie prezentat ca solutie la o problema: tutoriale, ghiduri, trucuri, teste de utilizare, interviuri etc.

Pe de alta parte, trebuie avute in vedere si alte aspecte esentiale:

  • Va fi esential sa identificam tendintele momentului, pentru ca daca suntem primii care le detectam si le includem in continutul nostru, vom putea extinde audienta. Pentru aceasta, va fi foarte util sa verificati cu Community Manager subiectele trending, sa va abonati la feeduri si buletine informative , precum si sa nu pierdeti din vedere articolele liderilor de opinie.
  • Cuvintele cheie sau  cuvintele cheie (pe care trebuie sa le adaugati continutului) care vor optimiza pozitionarea continutului in principalele motoare de cautare.
  • Publicul tinta al produsului. Varsta sau sexul potentialului client al produsului pe care il promovam vor fi esentiale la planificarea continutului. De exemplu, a scrie un tutorial despre cum sa te pregatesti pentru examene nu este acelasi lucru cu a scrie un articol despre cele mai recente tendinte in comertul electronic.
  • Fiti constienti de continutul competitiei. Si daca concurentii tai au publicat deja un articol cu ​​aceeasi tema la care te-ai gandit… Nu inceta sa-l publici! Analizati cum puteti imbunatati acel continut, adaugand un infografic, un videoclip sau pur si simplu adaugand mai multe informatii cu exemple sau comparatii.
  • Dar cel mai important lucru este difuzarea in retelele sociale de care ne ocupam in sectiunea urmatoare.

Retelele sociale, vorbitorul tau global

Cheia pentru ca vanzarea de continut sa ajunga in intreaga lume consta in difuzarea acestuia prin retelele sociale. Pentru a face acest lucru si in primul rand, trebuie sa includeti butoane pentru ca cititorii dvs. sa le partajeze pe retelele sociale in partea de sus si de jos a continutului sau a paginii dvs.

In al doilea rand, adaugati un indemn la actiune la sfarsitul continutului. Aceasta expresie se refera la o parte a textului care te incurajeaza sa cumperi sau sa raspandesti piesa pe principalele retele de socializare. Poate parea o prostie, dar adaugarea ceva de genul „Distribuie acest articol!” isi mareste intr-adevar foarte mult difuzia. In acelasi articol puteti gasi un exemplu de indemn la actiune la sfarsitul tuturor.

Pe de alta parte, compania emitenta a continutului de vanzare trebuie sa fie responsabila si de difuzarea acestuia pe principalele profiluri si pagini de pe retelele sociale precum Facebook, Twitter, Linkedin, Google Plus, Instagram sau Pinterest. La fel, o alta tactica folosita este aceea de a partaja continutul declansand o dezbatere intr-un grup sau comunitate pe Linkedin, Facebook sau Google+.

Extinderea internetului a adus o schimbare de paradigma. Multe companii s-au adaptat mediului digital, dar exista inca multe organizatii care nu admit importanta de a avea o prezenta pe retelele de socializare si de a difuza continut de calitate.