Unul dintre primii pasi atunci cand ne ocupam de conturile de social media ale unei companii sau ne cream profilurile de brand este sa efectuam un audit social media inainte de a incepe sa publicam continut.

O mare parte din retelele de socializare care isi schimba mainile sau incep calatoria publica continut aleatoriu, fara structura sau relatie, intrucat nu au petrecut ore intregi analizand ce fac alte companii din sector in retelele sociale, care sunt modalitatile de comunicare si, in cazul mostenirii conturilor de retele sociale cu continut deja publicat, vezi ce a functionat si ce nu.

In continuare, vom explica ce este un audit al retelelor sociale si cum sa il faceti pentru a profita la maximum de reteaua de socializare in care se afla afacerea dvs. sau compania pentru care lucrati.

Ce este un audit al retelelor sociale?

Un audit al retelelor sociale este o procedura strategica in care sunt colectate informatii interne si externe pentru a ne cunoaste nivelul de competitivitate in respectiva retea sociala.

Acest audit social media este una dintre primele functii pe care le are un Community Manager atunci cand incepe sa gestioneze un cont, fie ca este creat recent sau cu o istorie lunga, pentru a crea continut adecvat axat pe succesul si cresterea profilului.

Un studiu al retelelor sociale, pe langa faptul ca ne ghideaza asupra modului in care a fost gestionat contul si ce face concurenta, ne ofera si:

  • Determinati cat de competitivi suntem fata de alte profiluri din sector.
  • Cunoasteti practicile concurentei noastre, atat bune, cat si rele.
  • Aflati in ce retele sociale ne intereseaza sa avem prezenta.
  • Identificati ce tip de publicatii functioneaza pentru noi si cele care nu.
  • Recunoaste oportunitatile.
  • Identificati punctele slabe pentru a le transforma in puncte forte.
  • Sa putem defini actiunile pe care le vom desfasura in retelele sociale cu o baza analitica. 

Vi se pare interesant tot ceea ce putem realiza cu un audit al retelelor sociale? Acum vom vedea cum sa efectuam aceasta analiza a rrss.

Cum sa faci un audit al retelelor sociale

Atunci cand facem un audit al retelelor sociale, trebuie sa analizam contul atat intern, cat si extern. Cand spunem intern, ne referim la realizarea unei analize a continutului nostru, instrumentelor, procedurilor etc. Pe de alta parte, atunci cand vorbim despre efectuarea unei analize externe, ne referim la studiul competitiei, tipul de publicatii, orele si zilele de publicare, interactiunea cu utilizatorii etc.

Fara indoiala, exista o serie de pasi, factori si intrebari care trebuie rezolvate care sunt esentiale intr-un audit al retelelor sociale, cum ar fi urmatorii:

  • In ce retea de socializare avem mai multa prezenta? Si concurenta?
  • Cat de des postam?
  • Cu ce ​​ton comunicam?
  • Ce continut are cele mai bune rezultate?
  • Care este nivelul de implicare?
  • Care retea sociala genereaza cele mai multe conversii?
  • Care este publicul nostru tinta in fiecare retea de socializare?
  • Care este rezultatul campaniilor noastre publicitare?
  • Ce fel de postari le plac cel mai mult utilizatorilor nostri? Si cum ramane cu competitia?

Pentru a raspunde la aceste intrebari este necesar sa efectuati un audit al retelelor sociale. Pentru a nu avea indoieli, vom detalia pasii pentru realizarea unui audit cu succes.

Analiza situatiei actuale

Indiferent daca esti sau nu iubitor de Excel, acesta va fi cel mai bun aliat al tau in analiza retelelor sociale. Puteti folosi o fila de fisiere pentru fiecare cont, deoarece in fiecare retea sociala veti avea nevoie de valori diferite.

Informatiile care nu pot lipsi sunt:

  • Nume de cont.
  • Numarul de urmaritori si urmariti.
  • Frecventa publicatiilor.
  • Valori de implicare: aprecieri, comentarii, distribuiri, retweet-uri etc. Aceste date vor depinde de reteaua sociala.

Ce retele sociale functioneaza mai bine si care mai rau?

Acest punct este important, deoarece atunci cand un proiect incepe este obisnuit sa se creeze un profil pe toate retelele sociale existente si apoi sa nu le gestioneze asa cum ar trebui. Ele ajung sa fie uitate si sa genereze un sentiment rau pentru acei utilizatori care vin la ea intamplator.

Pentru a afla ce retele sociale atrag mai multi utilizatori pe site-ul dvs., puteti utiliza Google Analytics. Prin intermediul acestui instrument vei putea vedea sursele de trafic si vei putea determina care retele sociale sunt cele mai convenabile pentru brand.

Analiza profilurilor fiecarei retele de socializare

A sosit momentul sa aruncam toate informatiile fiecarui profil social in Excelul nostru. Este important sa aveti informatiile esentiale descrise mai sus inregistrate, desi pe masura ce le dezvoltati, vor aparea noi date pe care veti dori sa le extrageti. Cu cat mai multe informatii, cu atat auditul va fi mai revelator.

Ce tipuri de postari au rezultate mai bune?

Parcurgerea publicatiilor este vitala pentru a sti ce iti place, ce nu, ce genereaza mai multa interactiune etc. Acesta este punctul in care vei cumpara direct ceea ce este mai mult sau mai putin legat de utilizatorii tai.

Cum functioneaza campaniile de publicitate pe retelele sociale?

Unificarea identitatii si imaginii vizuale in fiecare dintre retelele de socializare in care brandul tau are prezenta este vitala pentru ca utilizatorii sa recunoasca cu usurinta ca este aceeasi companie. Pentru ei trebuie sa tineti cont de:

  • Au aceeasi imagine sau logo ca imaginea principala.
  • Folositi acelasi ton al mesajelor.
  • Sa aiba aceleasi biografii sau similare.

Definiti publicul tinta

Cunoasterea audientei este esentiala pentru a adapta tonul mesajelor si tipul publicatiilor. Cand ai un nou cont de social media in mana, analizeaza urmaritorii fiecarui profil si analizeaza daca se potrivesc cu profilul publicului tau tinta.

Din acel moment vei genera continut pentru a te apropia de target-ul tau, oferindu-le continut de interes si aducand brandul tau mai aproape de ei.

In aceasta sectiune ar trebui sa analizezi si daca publicul tau tinta se afla in fiecare dintre retelele sociale in care ai cont. In cele in care nu aveti prezenta, nu trebuie sa cheltuiti timp si bani.

Definirea KPI-urilor si obiectivelor

Cu toate informatiile pe care le-ati obtinut in urma analizei, sunteti gata sa definiti noi obiective cu o baza solida. Cand luati decizii, una dintre cheile succesului este sa va bazati pe date, iar cu auditul retelelor sociale veti avea informatiile de care aveti nevoie pentru a va ghida strategia si actiunile catre cresterea retelei sociale.

Pentru a termina, iata cateva sfaturi pentru ca auditul retelelor de socializare sa nu ramana o actiune initiala, ci sa tii cont in continuare de el pentru a continua imbunatatirea si a preveni stagnarea contului:

  1. Masurati datele saptamanal. In acest fel vei putea detecta incidente, abateri si probleme care te fac sa te dezorientezi de la cursul corect.
  2. Investeste tot timpul necesar in analiza sau cercetarea concurentei si a practicilor acestora pentru a face mai bine decat ei.
  3. Concentrati-va mai mult pe acele retele sociale care va aduc cele mai multe beneficii. Pentru a afla , puteti utiliza Analytics.