Poate va intrebati unde se irosesc banii de la bugetul de stat. Evident, pe peste tot, caci toti sunt manevrati de politicieni. Pana cand insa sa tot inchidem ochii la astfel de probleme?
Un caz recent este cel de pe strada Banu Manta. Strada a fost reabilitata integral de catre Directia de Drumuri si Poduri, lucrarea fiind terminata in acelasi moment cu inaugurarea pasajului Basarab, adica pe 18 iunie 2011. Conform legislatiei romane, firmele de utilitati trebuie trimise pe teren pentru a verifica existenta neregulilor si pentru rezolvarea acestora inainte de inceperea lucrarilor de reabilitare totala a drumurilor. Este acesta cazul in Bucuresti? Catusi de putin!
Cred ca orice roman a constatat, cel putin o data, ca, imediat dupa finalizarea lucrarilor de reabilitare a unui drum public, cei de la ApaNova sau de la Gazprom isi fac aparitia pentru a resparge asfaltul. Iar, cum umplerea acestor gropi nu se face in cele mai atente conditii, respectiva portiune se surpa in cel mult un an, ducand la aparitia unor noi gropi si la nevoia de a baga iarasi bani in repararea drumului.
Situatia este cunoscuta de oricine, si, desi Oprescu spunea ca aceasta situatie trebuie oprita, ca Primaria ar trebui sa verifice situatiile de acest tip, monitorizand evolutia lucrarilor de reparatie, vartejul mediatic a trecut, iar lucrurile au revenit la normal. Intai reabilitam total, apoi ii chemam pe responsabilii de utilitati, resapam, reasfaltam prost, iar anul viitor avem o noua paine de mancat, ca doar romanii isi platesc taxele pentru binele oamenilor statului!
Pozele atasate arata faptul ca, in ciuda reabilitarii totale a strazii Banu Manta, ApaNova nu a avut nicio problema in a veni, la doar doua saptamani dupa finalizarea lucrarilor, pentru a face o noua groapa. Viceprimarul Bucurestiului, Victor Iovici, ne-a promis ca maine de dimineata ne va trimite raportul care sa explice scopul acestor noi sapaturi.
Avariile nu pot fi prevazute
Dupa cum anuntam ieri, viceprimarul Bucurestiului, Victor Iovici ne-a raspuns azi in legatura cu situatia de pe Banu Manta, unde, la doar doua saptamani dupa reabilitarea totala a strazii, angajatii de la Apa Nova au spart iarasi asfaltul pentru a repara o avarie. Intrebat care este motivul acestei noi interventii, Victor Iovici a declarat ca „aceasta avarie a survenit in momentul reabilitarii din cauza neatentiei muncitorilor”. In ciuda faptului ca muncitorii ar trebui sa fie supravegheati de specialisti, se pare ca, in Romania, se poate totusi ca avariile sa se justifice astfel.
Cum sa poti testa pregatirea unui muncitor necalificat? Poate prin studiile inginerului care il supervizeaza? In acest caz, noile reparatii nu vor fi platite din abnii publici, declara Victor Iovici pentru Ghimpele, ci de firmele responsabile.
Intrebat despre alte cazuri asemanatoare care au tot avut loc in Bucuresti, Victor Iovici declara ca astfel de avarii nu pot fi prevazute. In cele mai multe cazuri, coordonarea dintre institutii este una buna, adica firmele de utilitati verifica instalatiile inainte de reabilitarea totala a strazii, ceea ce nu inseamna insa ca pot prevedea avariile care vor surveni in viitorul apropiat. Cum sa-ti dai seama ca o teava urmeaza sa se fisureze sau ca o conducta se va infunda?
Cu atat mai mult cu cat, in unele cazuri, astfel de situatii sunt declansate de o teava care functioneaza prost pe o strada anexa. Insa, e adevarat, in unele cazuri, „s-a intamplat ca astfel de nereguli sa apara din pricina unor planuri vechi ale strazilor, de pe vremea cand firmele de utilitati nu se coordonau inca cu planurile primariilor.”
Viceprimarul recunoaste ca astfel de situatii sunt neplacute, cu atat mai mult cu cat ele strica aspectul strazilor si le creeaza neplaceri locuitorilor, mai ales participantilor la trafic. Insa, in cazul in care apare o avarie, nu ai ce face, este obligatoriu sa intervii cat mai repede, caci altfel daunele ar fi mult mai mari, ducand chiar la situatii in care vietile pot fi puse in pericol. In ceea ce priveste insa avariile produse din neatentia muncitorilor, Victor Iovici adopta o pozitie ferma, spunand ca acestea sunt „regretabile”.
Intrebat daca situatiile de acest gen se vor repeta si in cadrul proiectului Net City, cel prin care urmeaza sa se ingroape firele furnizorilor de cablu si de telefonie, viceprimarul Bucurestiului a spus ca se vor evita noile gauri in trotoarele proaspat reabilitate „in masura in care se pot coordona institutiile”. Deci speram ca macar cei care se vor ocupa de acest proiect vor dori sa fure mai putin, motiv pentru care vor face erori rar, cat mai rar, ca sa nu ne creasca TVA-ul si impozitele pana la 100% din venituri. Sa respectam putin si avariile din buzunarele noastre!