Business analytics este o lume pe cat de explorata, pe atat de necunoscuta datorita oportunitatilor pe care le ofera si asteptarilor sale pentru viitor, inca nedescoperite. Aflati ce este Business Analytics, un proces in care datele sunt folosite pentru mult mai mult decat pentru a fi interpretate.
Ce este Business Analytics
Pentru a intelege pe deplin definitia Business Analytics, este important sa stiti ca, mai presus de toate, este o combinatie de abilitati, tehnologii si practici.
Acest amestec de calitati este folosit pentru a examina datele si performanta unei organizatii. Este o modalitate de a obtine informatii si de a lua decizii bazate pe date in viitor, folosind analiza statistica.
Obiectivul analizei de afaceri sau Business Analytics este de a determina care seturi de date sunt utile si care pot creste veniturile. La fel si productivitate si eficienta.
Analiza de afaceri, o solutie de gestionare a datelor si un subset de business intelligence, se refera la utilizarea metodologiilor precum data mining , analiza predictiva si analiza statistica pentru a analiza si transforma datele in informatii utile, pentru a identifica si anticipa tendintele si rezultatele.
In sfarsit si cel mai important, Business Analytics este folosit pentru a lua decizii de afaceri mai inteligente, bazate pe date.
Tabloul de bord Business Analytics
- Agregarea datelor: inainte de analiza, datele trebuie mai intai adunate, organizate si filtrate, fie prin date de voluntari sau inregistrari tranzactionale.
- Miningul de date: Exploatarea datelor pentru analiza de afaceri clasifica seturi mari de date folosind baze de date, statistici si invatare automata pentru a identifica tendintele si a stabili relatii.
- Identificarea asocierilor si secventelor : Aceasta consta in identificarea actiunilor previzibile care sunt efectuate in asociere cu alte actiuni sau intr-o maniera secventiala.
- Text mining: exploreaza si organizeaza seturi mari de date text nestructurate in scopul analizei calitative si cantitative.
- Predictie – analizeaza datele istorice pentru o anumita perioada pentru a face estimari informate care sunt predictive in determinarea evenimentelor sau comportamentului viitor
- Analiza predictiva: Analiza predictiva a afacerii utilizeaza o varietate de tehnici statistice pentru a crea modele predictive, care extrag informatii din seturi de date, identifica modele si ofera un scor predictiv pentru o serie de rezultate organizationale.
- Optimizare: Odata ce tendintele au fost identificate si au fost facute predictii, companiile pot folosi tehnici de simulare pentru a testa scenariile optime.
- Vizualizarea datelor – Ofera reprezentari vizuale, cum ar fi diagrame si grafice, pentru o analiza rapida si usoara a datelor.
Analiza afacerii vs. analiza datelor
Analiza datelor sau Business Analytics este un termen general care se refera la stiinta analizarii datelor brute pentru a le transforma in informatii utile din care pot fi dezvaluite tendintele si valorile.
Desi atat Business Analytics, cat si Data Analytics sau Data Analytics au obiectivul comun de imbunatatire a eficientei operationale, prima este orientata in mod specific catre utilizari in afaceri, in timp ce cea de-a doua are un accent mai larg: atat business intelligence, cat si pregatirea raportarii si procesarii analitice (OLAP) cad. in sfera analizei datelor.
Data Analytics se caracterizeaza prin concentrarea pe probleme specifice ale operatiunilor de afaceri.
Business Analytics vs Data Science
La fel ca business intelligence, uneori nu este clar cum difera analitica de afaceri de stiinta datelor. Ambele implica colectarea de date, construirea de modele si obtinerea de informatii diferite.
Diferenta dintre cele doua este ca Business Analytics este specifica problemelor legate de afaceri, cum ar fi costurile si profiturile, si poate prezice ce s-ar putea intampla in viitor.
Stiinta datelor este cea mai larga. Obiectivul sau principal este sa raspunda la intrebari legate de preferintele clientilor, factorii sezonieri si geografia companiei. Combinati datele cu crearea algoritmica si tehnologia pentru a raspunde la aceste intrebari.
Pe scurt, stiinta datelor este stiinta care studiaza datele folosind statistici, algoritmi si tehnologie. Business Analytics este studiul statistic al datelor de afaceri.
Tipuri de analize de afaceri
Pentru a intelege pe deplin ce este Business Analytics, vom explica ce tipuri exista si cum influenteaza aceasta interpretarea si gestionarea datelor.
1# Analiza descriptiva
Este interpretarea datelor istorice si a KPI-urilor pentru a identifica tendintele si modelele. Acest lucru permite o viziune globala asupra a ceea ce s-a intamplat si a ceea ce se intampla folosind tehnici de agregare si extragere a datelor.
Multe companii folosesc analiza descriptiva pentru a obtine o perspectiva asupra comportamentului clientilor si asupra modului de a directiona strategiile de marketing catre acesti clienti.
2# Analiza de diagnosticare
Se concentreaza pe performanta companiei in trecut pentru a determina ce elemente influenteaza tendintele specifice.
Face acest lucru folosind drilldown, descoperirea datelor, data mining si corelarea pentru a dezvalui cauza unor evenimente specifice. Odata ce se ajunge la o intelegere a probabilitatii si de ce poate aparea un eveniment, algoritmii sunt utilizati pentru clasificare si regresie.
3# Analiza predictiva
Utilizati statisticile pentru a prezice si evalua rezultatele viitoare prin modele statistice si tehnici de invatare automata. Acest tip de analiza preia de obicei rezultatele analizei descriptive pentru a crea modele care determina probabilitatea unor rezultate specifice.
Acest tip este adesea folosit de echipele de vanzari si marketing pentru a prezice sentimentul anumitor clienti pe baza datelor din retelele sociale.
4# Analiza prescriptiva
Acest tip de analiza utilizeaza datele de performanta pentru a recomanda cum sa gestionati situatii similare in viitor. Acest tip de analiza de afaceri nu numai ca determina rezultatele, ci poate recomanda si actiuni specifice care trebuie sa aiba loc pentru a avea cel mai bun rezultat posibil.
Acest tip de analiza de afaceri este adesea folosit pentru a adapta diferite optiuni la nevoile in timp real ale consumatorului.