Un plan de marketing digital consta intr-un document in care sunt colectate toate obiectivele si planificarea strategiilor si actiunilor de marketing care urmeaza a fi dezvoltate cu scopul ca tot ceea ce este mentionat in document sa aiba o justificare si obiectivele stabilite sa poata fi atinse. Pentru a face acest lucru, trebuie mai intai sa definiti ce doriti sa realizati, cui doriti sa va adresati comunicarea si cum vor fi realizate actiunile.

Definicion de plan de Marketing Digital

Marketingul digital este o forma de marketing online care utilizeaza numai noi media si canale de publicitate digitala precum Internetul, mobilul sau IoT si care, datorita puterii tehnologiei, va permite sa creati produse si servicii personalizate si sa masurati tot ceea ce se intampla pentru a crea experiente unice si memorabile ale clientilor pentru beneficii reciproce.

Planul  de Marketing Digital  este un raport foarte elaborat in care specificam obiectivele de atins, precum si strategiile si tacticile pe care le vom folosi pentru a le atinge. Este extrem de important ca acest document sa fie planificat corespunzator si sa fie rezultatul unor cercetari ample.

Capacitatea de a dezvolta planuri de marketing digital de succes poate fi un punct diferential pentru un profesionist din acest sector. Nu numai ca ajuta la justificarea a ceea ce s-a intamplat pana acum, ci explica si directia pe care intentioneaza sa o ia compania.

Cum sa dezvolti un plan de marketing digital?

La elaborarea unui plan de marketing online trebuie luate in considerare o serie de puncte cheie.

Primul contact cu clientul

Inainte de a incepe un plan de Marketing Digital, este de o importanta vitala stabilirea unui prim contact cu clientul pentru a detalia si a preciza care sunt obiectivele. In acest prim contact, trebuie sa incercam sa obtinem cat mai multe informatii, astfel incat sa ne ajute sa cunoastem motivatiile utilizatorilor si astfel sa putem proiecta actiuni mult mai concentrate si personalizate.

#1. Analiza situatiei

In primul rand, trebuie sa fim foarte clari despre ce este marca, ce face, de ce o face, justificarea si ratiunea de a fi, USP (unique selling proposition).

Primul concept de inclus intr-un plan de marketing online trebuie sa fie studiul situatiei actuale sau analiza mediului. De aceea vom studia mediul prin efectuarea unei analize, atat interne cat si externe, a sectorului in care activam si in care se incadreaza produsul sau serviciul in cauza, facand mereu clare demografice, economice, tehnologice, politice sau socioculturale. factori, care sunt de o importanta vitala. In acelasi mod, vom analiza concurenta directa pentru a ne imbunatati si a profita de fiecare oportunitate care se iveste.

Pentru partea de analiza externa trebuie sa faci:

  • Analiza PESTEL
  • Analiza celor 5 forte a lui Porter

Pentru sectiunea de analiza interna trebuie sa faci:

  • Analiza VRIO
  • Analiza SWOT
  • Analiza CMEA

Prezenta online

In acelasi timp, si foarte important, inainte de a realiza un plan de marketing online, este necesar sa stii care este prezenta ta online, sa stii pe ce platforme online ai sau nu prezenta si sa stii ce istoric are brandul. prezenta online are.

In acest moment, trebuie sa acordati o atentie deosebita cercetarii pentru a tine cont de instrumentele care au fost folosite pentru a-si mentine prezenta online, precum si de ce strategie si tactici au urmat in trecut. Aceste informatii sunt esentiale pentru a putea urma o linie de comunicare care sa nu se abate de la cea stabilita pana in prezent.

Pentru a finaliza analiza situatiei, trebuie sa facem un mare efort pentru a sti in detaliu care sunt obiectivele pe care dorim sa le urmarim prin planul de marketing digital si ce buget avem pentru executia acestuia.

Este in aceasta prima sectiune unde merita evidentiata importanta definirii obiectivelor, cunoasterii in detaliu a publicului tinta si realizarii analizei SWOT, care poate ajuta foarte mult la obtinerea corecta a strategiei, profitand de oportunitati si detectand punctele slabe. trebuie imbunatatite.

Cercetare online

Odata ce stim ce isi doreste clientul, informatiile despre brand si suntem clari cu privire la publicul nostru tinta, este timpul sa incepem sa facem cercetari detaliate asupra prezentei online, atat a marcii, cat si a concurentei. Pentru a face acest lucru, este foarte recomandat sa folositi atat instrumente gratuite, cat si cu plata pentru a detecta statutul marcii si cel al companiilor concurente.

Instrumente precum SEMrush, Sistrix, Moz, aHrefs sau retelele sociale in sine pot ajuta foarte mult la identificarea starii prezentei online, oferind date care faciliteaza foarte mult cercetarea, deoarece ne scuteste de a face multe lucruri manual.

Date analitice precum vizite zilnice si lunare, trafic direct, organic si platit, rata de respingere, pagini indexate, numarul de backlink, numarul de fani si urmaritori, nivelul de implicare etc. Acestea sunt cateva dintre metricile de care trebuie sa tinem cont atunci cand analizam brandul si in mod fundamental concurenta.

#2. Definirea obiectivelor

Odata ce avem toate cercetarile facute si situatia din care plecam este cunoscuta, este timpul sa incepem proiectarea planului de marketing digital. Pentru a face acest lucru, trebuie sa fim foarte clari care sunt obiectivele de business si obiectivele de marketing , acestea din urma fiind cele care trebuie sa actioneze ca radacina a obiectivelor de business.

a) Obiectivele afacerii

Obiectivele de afaceri sunt pur economice, masurabile pe termen scurt. Cele care, dupa cum sugereaza si numele lor, sunt sinonime cu viabilitatea afacerii in functie de faptul ca sunt indeplinite sau nu. Un exemplu clar de obiectiv de business este cresterea cifrei de afaceri fata de anul precedent, sau imbunatatirea cotei de piata, ceea ce inseamna crestere in comparatie cu concurenta.

 b) Obiective de marketing

 Obiectivele de marketing sunt cele care fac ca obiectivele de afaceri sa fie indeplinite. Aceste obiective pot consta, de exemplu, in cresterea traficului catre web prin SEO sau SEM, sau in captarea de clienti potentiali (e-mailuri sau numere de contact), printre altele.

Un detaliu fundamental la stabilirea obiectivelor este respectarea regulilor de baza pentru atingerea obiectivelor, criteriile SMART (Specific, Masurabil, Achievabil, Realist si Limitat in timp).

(S) Specific: trebuie sa cauti concretete, pentru a identifica ceea ce vrei cu adevarat sa obtii.

(M) Masurabil: este esential ca obiectivele sa poata fi cuantificate sau calificate intr-un fel, pentru a compara rezultatul.

(A) Realizabil: tinand cont de munca tuturor componentelor implicate in proiect, este necesar sa se evalueze daca obiectivele sunt fezabile si exista posibilitatea de a le atinge.

(R) Realist: cand vine vorba de stabilirea obiectivelor, tine-ti picioarele pe pamant si nu specula prea mult pe obiective, altfel rezultatele nu pot fi evaluate ulterior.

(T) Limitat temporar: timpii de executie trebuie marcati foarte bine pentru a avea control asupra inceputului si sfarsitului proiectului.

Pentru controlul si monitorizarea obiectivelor este indicata proiectarea unui Dashboard, care sa faciliteze controlul zilnic, saptamanal, lunar sau anual, pentru a putea urmari si verifica progresul.

#3. Definiti strategia si tactica

Odata ce ne-am stabilit obiectivele, este timpul sa definim ce strategii si tactici sa ne propunem pentru a le atinge.

Strategia este alcatuita dintr-un set de actiuni aplicate al caror scop este dezvoltarea obiectivelor stabilite. Un exemplu de strategie este, de exemplu, dezvoltarea unei campanii de Inbound Marketing sau link building.

Tacticile, eventual cele care implica cea mai mare munca, au legatura cu modul si metoda de indeplinire a sarcinilor. Sunt sarcini sau functii mai specifice, de exemplu, realizarea unei postari si publicarea a 2 postari zilnice pe Blog.

Un exemplu mai clar de strategie si tactica este urmatorul:

  • Strategie: Faceti cunoscut un brand.
  • Tactici: Creati reclame in principalele media online, organizati un eveniment, creati o campanie Google Adwords.

Propunerea finala catre client a Planului de marketing digital

Odata ce avem Planul de Marketing Digital, trecem la a face propunerea finala care va fi livrata clientului pentru aprobare ulterioara sau nu. Pentru aceasta este important sa ai multa creativitate pentru ca toate informatiile colectate sa fie aratate in cel mai bun mod, iar astfel clientul sa fie convins de ceea ce i se propune.

#4. Buget

Intocmirea si prezentarea bugetului este una dintre cele mai decisive actiuni la realizarea planului de marketing digital, deoarece de acesta depinde o mare parte din proiectul care este prezentat. In buget este esential ca toate detaliile sa fie explicate, defalcate si justificate fiecare actiune care va fi realizata. Clientul trebuie sa stie in orice moment caruia ii este atribuit bugetul si, prin urmare, nu uitati sa enumerati toate strategiile si tacticile.

Cum sa faci un plan de continut pentru obiectivele tale de marketing

Executarea Planului de Marketing Digital

In acest moment, sinonim cu faptul ca planul a fost aprobat de catre client, trebuie pregatit scenariul online in care se vor dezvolta tacticile urmand strategiile stabilite. Sarcinile din aceasta etapa sunt deja orientate astfel incat, la executarea actiunilor marcate in planul de Marketing, totul sa fie pregatit si sa nu lasam nimic in mainile improvizatiei si sa putem executa totul fara sa asteptam sa se schimbe sau sa se faca ceva. .

Cele mai generale actiuni care pot fi evidentiate in acest moment sunt urmatoarele:

  • Definiti tonul comunicarii.
  • Configurati si proiectati toate profilurile si platformele in care aveti o prezenta sau doriti sa aveti una.
  • Definiti cuvintele cheie.
  • Preparar un informe modelo o Dashboard.
  • Creati un calendar al actiunilor care trebuie efectuate.

Odata ce am pregatit terenul, este timpul sa luam masuri! Tot ce este marcat in planul de marketing digital trebuie executat . Pentru aceasta, este foarte recomandat sa urmati calendarul si ca toate departamentele afectate sa lucreze in aceeasi directie.

Plan de Marketing Digital para una empresa

Sa concentreze aceste actiuni cu un buget limitat pe un public local, atat in ​​pozitionarea web, cat si in social media si content marketing. Impreuna, se imbunatatesc reciproc, imbunatatind considerabil acoperirea unei pagini web.

Analiza locala a cuvintelor cheie

Primul lucru pe care il vom face in campania noastra de pozitionare web este sa  selectam cuvintele cheie locale. Pe baza acestor cuvinte cheie ne vom optimiza site-ul.

Pentru analiza vom folosi noul  Planificator de cuvinte cheie  oferit de Google Adwords, care ne ofera o estimare a nivelului cautarilor lunare pentru fiecare cuvant cheie. Este util sa definiti o lista de combinatii de cuvinte cheie sugerate pe care sa va concentrati pentru a ajunge la potentialul client care cauta pe Google.

Optimizarea SEO On Page a paginii noastre.

Principalii factori pentru o optimizare SEO corecta pe pagina sunt:

  • Titluri: cu cele mai generice cuvinte cheie dar intr-un mod logic si natural.
  • META Descriere: este afisata in general in SERP-uri (rezultate de cautare), astfel incat o descriere independenta corecta pentru fiecare pagina imbunatateste CTR (rata de clic).
  • Continut in text larg si de calitate: cu cel putin 300 – 350 de cuvinte pentru fiecare pagina si sectiune, intotdeauna natural si concentrat pe utilizator.
  • Navigare intuitiva si simpla: astfel incat un utilizator (si un motor de cautare) sa poata ajunge de la un punct de pe web la altul cu un numar minim de clicuri posibil.
  • SMO  (Social Media Optimization): pentru a viraliza continutul nostru si brandul nostru pe retelele de socializare, ceva esential astazi pentru un SEO natural si eficient. Ideal este sa plasezi vizibil butoanele de sharing pe principalele retele sociale (si retelele segmentate in functie de sectorul nostru).
  • Indexabilitate: si desi navigarea intuitiva mentionata in punctul anterior imbunatateste indexabilitatea globala, este intotdeauna posibil (si recomandat) sa dam o mana de ajutor motorului de cautare pentru a urmari mai usor site-ul nostru. Pentru a face acest lucru, trebuie doar sa  cream un sitemap in format .XML  si sa il conectam de la un cont Google Webmaster Tools.

Social Media, cautarea si atingerea potentialilor nostri clienti.

Exista un numar mare de retele sociale segmentate disponibile pe care este convenabil sa le selectati in functie de sectorul nostru. Principalele retele sociale sunt:

  • Facebook, pentru ca este reteaua sociala majoritara din Spania in ceea ce priveste utilizatorii si implicarea acestora.
  • Twitter, o retea in continua expansiune in tara noastra care ofera un mediu grozav pentru conversatia directa intre brand si utilizator.
  • Google Plus, cu mare potential si in prezent un mediu ideal (si necesar) pentru a imbunatati SEO organic in rezultatele Google.

Marketing de continut, imbunatatirea pozitionarii web si a retelelor sociale

Marketingul de continut   este o tehnica cu potential mare atat pentru SEO organic, cat si pentru Social Media, iar cea mai obisnuita practica este integrarea unui blog in site-ul companiei si lucrul la continutul acestuia.

Sa vedem beneficiile marketingului de continut pentru pozitionarea web si social media:

  • Prospetimea actualizarilor  de  continut, lucru care ii place mult Google dupa ultimele modificari din Google Panda.
  • Continut de calitate mai  indexabil, pozitionare mai mare prin SEO Long Tail (prin cuvinte cheie secundare).
  • Continut de calitate  care este probabil sa fie viralizat pe retelele de socializare si legat de alte media (ambele posibilitati imbunatatesc considerabil SEO si traficul din retelele sociale).
  • Actualizari constante in profilurile sociale ale companiei, miscare mai mare pentru o comunitate sociala activa si cu utilizatori participativi.

Dar haideti sa vedem conditiile esentiale pentru ca Marketingul de continut sa se desfasoare corect si eficient:

  • Continutul  trebuie sa fie original, de  calitate 
  • Textul trebuie sa fie intercalat cu  imagini  (sau  videoclipuri) pentru a-l face mai atractiv si pentru a-si usura lectura.
  • Putem incheia fiecare continut cu un  indemn la actiune. Daca avem o coloana de comentarii:  spuneti-ne ce parere aveti , sau daca vrem sa crestem Comunitatea:  urmariti-ne pe Facebook si aflati totul .
  • Eliminati cuvintele cheie secundare din continutul intern al blogului, ceea ce va spori foarte mult traficul Long Tail de la Google si alte motoare de cautare.
  • Afisarea altor continuturi similare la sfarsitul fiecarui continut imbunatateste comportamentul utilizatorului prin extinderea timpului petrecut pe site-ul nostru web si reducerea ratei de respingere.