Te-ai gandit vreodata la puterea pe care o poate avea o conversatie? Cel putin in cazul marketingului digital, se dovedeste ca foarte mult. Pe masura ce imbratisam noile tehnologii si lumea digitala devine lumea noastra de zi cu zi, pretuim tratamentul personal si latura umana a companiilor. In acest context, ia nastere un nou model de marketing digital. Mai jos va explicam ce este Marketingul conversational si cum sa il aplicati in compania dumneavoastra.
Ce este marketingul conversational?
Dupa cum indica si numele, Marketingul conversational este un model axat pe conversatiile cu utilizatorii . Conversatii in timp real care accelereaza trecerea clientilor potentiali prin canalul de conversie si adauga valoare consumatorilor printr-un tratament personalizat, in loc sa le ceara sa completeze un formular si sa astepte sa fie contactati.
Folosind instrumente precum chat-urile live sau chatbots, departamentul dvs. de marketing poate instiga conversatii autentice care au ca rezultat relatii mai stranse si mai reale cu utilizatorii. Puteti automatiza procesul de calificare a clientilor potentiali, punand aceleasi intrebari de calificare pe care le-ar pune echipa dvs. de vanzari. Astfel, afacerea dvs. se poate dezvolta economisind timp si resurse.
Beneficiile marketingului conversational pentru compania dvs
Marketingul conversational este o modalitate foarte eficienta de a crea experiente autentice pentru utilizatorii tai. Acest lucru are un triplu beneficiu: pe de o parte, puteti obtine mai multi clienti potentiali cu mai putin efort, pe de alta parte, acesti clienti potentiali vor fi de o calitate mai buna si, cu acest tratament personalizat, vor avea mai multe sanse sa se converteasca si, in final, puteti atingeti loialitatea clientilor care se vor simti ascultati si multumiti.
Acest model va ofera oportunitatea perfecta de a va dezvolta Brand Voice. Interactionand cu utilizatorii tai vei putea sa-ti pui la incercare strategiile de comunicare si vei obtine un nou canal pentru a scoate in evidenta personalitatea brandului tau.
Dupa cum am mentionat deja, acest tip de interactiune va ajuta sa convertiti mai rapid clientii potentiali. De asemenea, inseamna o imbunatatire a experientei utilizatorului, ceea ce duce la o crestere a angajamentului. Nu este nimic mai bun decat sa ai o comunitate de utilizatori fideli care sunt entuziasmati de marca ta si de tot ceea ce ofera.
Conversatiile cu utilizatorii dvs. va permit sa capturati o cantitate mare de informatii despre ei. In acest fel, puteti afla despre durerile si preferintele lor si puteti ajusta strategiile la nevoile lor. In plus, acest tip de marketing se adapteaza foarte bine utilizarii mobile, care devine din ce in ce mai relevanta. Un exemplu al acestei aplicatii este Domino’s, care va permite sa plasati o comanda prin trimiterea unui emoji de pizza prin SMS. De acolo, un chatbot pune intrebari utilizatorului pentru a obtine informatiile specifice comenzii.
Mesajele text si de chat functioneaza deoarece sunt usoare, rapide, informale (mai mult decat e-mailul) si mai aproape de o conversatie fata in fata. Prin urmare, ii fac pe oameni sa se simta mai aproape de companie si ca te pot contacta oricand pentru a rezolva indoielile si problemele.
In sfarsit, Marketingul conversational poate fi integrat si cu cautarea vocala, o tendinta care este si ea in crestere, dar in acest caz functioneaza foarte bine pentru ca nimic nu este mai aproape de o conversatie reala decat atunci cand vorbesti.
Cum se implementeaza marketingul conversational
Redusa la cel mai simplu, o strategie de marketing conversational consta in urmatoarele:
- Raspunde imediat
- Intelegeti de ce are nevoie utilizatorul
- Recomanda cea mai buna varianta
- Repetati : ascultarea trebuie sa fie constanta, astfel incat utilizatorii sa se simta intotdeauna ingrijiti.
Alegeti cele mai bune locuri pentru a utiliza cu atentie botii si chat-urile live, unde se potrivesc cel mai bine cu marca dvs.? Care sunt cele mai populare domenii ale afacerii tale?
Combina marketingul conversational cu metodele traditionale de marketing. Desi nu sunt cele mai noi, sunt totusi utile. Unde nu ajunge unul, soseste celalalt.
Puteti implementa Marketingul conversational in campaniile dvs. de marketing prin e-mail pentru a trimite informatii personalizate catre anumite segmente, cum ar fi un sondaj in care le cereti sa-si identifice durerile sau prioritatile pentru a le tine cont. Aceste informatii va vor ajuta in urmatoarele campanii de marketing.
Informatiile pe care le obtineti va permit sa faceti o harta detaliata a calatoriei clientilor si sa va planificati in consecinta. Daca poti anticipa nevoile clientilor tai, le poti servi mai eficient.
Fii uman si vorbeste cu utilizatorii tai persoana la persoana. Aceasta este cheia acestui tip de marketing. Este vorba despre a-i reda umanitatea, ca sa nu o poti uita pe parcurs. Chiar daca este un bot care vorbeste cu utilizatorii, asigurati-va ca acestia primesc un tratament apropiat si personalizat. De asemenea, retineti ca, chiar daca o parte a procesului este automatizata, trebuie sa existe o fiinta umana care interactioneaza cu clientul la un moment dat.
Ganditi -va la experienta utilizatorului. Creati un proces simplu, usor si rapid care sa corespunda asteptarilor dumneavoastra. Cu cat mai fluid, cu atat mai eficient. Marele avantaj este ca utilizatorii insisi iti spun ce vor in conversatii, trebuie doar sa asculti si sa actionezi.
De asemenea, puteti implementa Marketingul conversational in serviciul pentru clienti. Si cu cat il diversificati mai mult, cu atat mai bine. Utilizati telefonul, chat-urile live, conturile de serviciu pentru clienti pe retelele sociale sau un chat intr-o aplicatie. Cu cat este mai usor sa intri in contact cu tine, cu atat este mai probabil ca utilizatorii sa faca acest lucru.
Nu uitati sa experimentati. Lucrurile se schimba si oricat de bun ar fi sistemul tau, acesta nu va beneficia de a fi blocat. Incercati lucruri noi si ramaneti cu ceea ce considerati ca functioneaza cel mai bine.
In cele din urma, cautati instrumente de analiza a datelor care va ajuta sa gestionati informatiile pe care le obtineti prin conversatiile cu utilizatorii. Acest lucru va ajuta, de asemenea, la accelerarea procesului.