Fara indoiala ca digitalul nu mai este doar o schimbare a modurilor de viata, ci un progres al acesteia. Banca traditionala nu mai poate fi mentinuta daca nu isi actualizeaza serviciile si nu se adapteaza la cerintele profilurilor de consumatori din ce in ce mai digitalizate.
Tehnologii precum Big Data sau Cloud fac deja parte din noile modele de afaceri care au facut ca sectorul financiar sa fie mai actualizat ca niciodata. Nu ratati toate cheile din aceasta postare despre diferentele dintre digital banking si banking traditional.
Diferentele dintre banca traditionala si banca digitala
Este clar ca banca a suferit multe schimbari de-a lungul timpului, dar acum ne aflam intr-un moment important, in care trebuie sa detectam oportunitatile pe care ni le aduce digital banking-ul, atat pentru afaceri, cat si pentru consumatori. Acestea sunt principalele lor diferente:
#1 Pozitia clientului.
Odata cu cresterea numarului de persoane care au acces la internet, majoritatea clientilor care foloseau serviciile bancare traditionale au trecut la serviciile bancare virtuale sau si-au inlocuit banca o viata pentru un Fintech.
Nu exista nicio indoiala ca digital banking-ul castiga din ce in ce mai multa greutate pe piata financiara, motiv pentru care capteaza mai multi clienti si mai multa cota de piata. Prin urmare, principala diferenta este ca banca traditionala este dedicata clientilor care folosesc carnet si numerar si merg la sucursalele bancilor, in timp ce clientii digitali folosesc cele mai noi tehnologii si nu au nevoie sa calatoreasca pentru a efectua tranzactii.
# 2 Doua tipuri de sprijin
In timp ce clientul online opteaza pentru suport digital, clientul traditional foloseste sucursalele bancii pentru a interactiona cu banca. Principalul avantaj al serviciilor bancare online este disponibilitatea sa 24/7, ceea ce face ca clientul traditional sa fie mai limitat in timp si spatiu
#3 Avantaje mai mari in companiile Fintech
Printre principalele avantaje comparative ale digital banking-ul fata de banca traditionala se numara confortul, viteza si usurinta de gestionare. Pe de alta parte, in favoarea bancilor traditionale, serviciul personalizat pentru clienti se intoarce.
#4 Modul de acces
Fiecare tip de banking foloseste niste dispozitive, modalitatea de accesare a finantarii in ambele tipuri de banking este diferita. In timp ce in format digital clientii pot, de exemplu, sa solicite un imprumut de pe computer sau tableta, clientul traditional va trebui sa o faca la sucursala.
#5 Consultare in miscarile contului. In banca traditionala, clientii isi consulta soldul, istoricul sau transferurile prin ATM-urile cardurilor lor, in timp ce in banca digitala isi pot consulta datele oricand cu doar cateva clicuri, pe langa posibilitatea de a descarca operatiuni.
Avantajele digital banking
In ciuda faptului ca am evidentiat diferentele, este important sa stii de ce sa alegi digital banking si cel mai bun mod este sa cunosti avantajele acestuia.
- Ofera transparenta si imprimare mai mica atunci cand se efectueaza proceduri. Faptul de a contracta serviciile prin Internet impune ca conditiile si contractele sa fie pe web sau aplicatie mobila si, in acelasi timp, sa fie mai clare si mai concise decat o sucursala bancara traditionala, astfel incat utilizatorul sa nu aiba nevoie pentru a folosi un birou sau pentru a apela un numar de telefon.
- Permite efectuarea de proceduri prin Internet. Utilizatorii economisesc trecerea prin birou si, prin urmare, diferitele proceduri pot fi efectuate rapid printr-un dispozitiv mobil sau un computer.
- Banca digitala nu are programari, adica 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana, deoarece toate procedurile se desfasoara pe internet, nu exista un program pentru a le efectua.
- Mai putine taxe sau cel putin aproape inexistente fac din bancile digitale o optiune buna pentru acei utilizatori care doresc sa economiseasca taxele de intretinere sau de administrare.
Influenta digitalului in domeniul bancar
Banca digitala a influentat cresterea sectorului bancar in urmatoarele moduri:
- Experiente noi: digitalul a incetat de mult sa fie un concept teoretic pentru a deveni realitate. Astfel, in acelasi mod in care utilizatorii isi consulta zilnic profilurile de socializare sau e-mailul, utilizatorii s-au adaptat la interactiunile digitale din entitatile bancare Principala provocare este noua paradigma, si anume ca entitatile bancare vor trebui sa convietuiasca multi ani cu doua tipuri diferite de clienti, fizici si digitali, carora trebuie sa le oferim aceleasi servicii si sa le acordam aceeasi atentie.
- Fintech: in ultimii ani, startup-urile cu componenta tehnologica au izbucnit in sectorul financiar, profitand de nisele de piata dintre noile cerinte ale utilizatorilor si serviciile, adesea invechite, oferite de bancile traditionale. Cu toate acestea, in ciuda a ceea ce poate parea, bancile traditionale nu percep intrarea fintech-urilor ca pe o amenintare, mai degraba ca pe o oportunitate de a invata si de a-si imbunatati procesele.
- Cultura interna: inca din anii 1990, majoritatea institutiilor financiare au servicii de internet banking prin care utilizatorii pot accesa o parte din portofoliul lor de produse. Cu toate acestea, in ultimii ani acest proces de digitalizare s-a accelerat si nu mai este suficient sa aveti un portal web sau o aplicatie pentru smartphone. Prin urmare, depaseste adaptarea tehnologica a bancilor traditionale, deoarece ii obliga sa faca o schimbare profunda a modelului de operare, deoarece pentru a face lucrurile altfel, bancile trebuie sa faca lucrurile altfel.
- Automatizarea proceselor: automatizarea va permite sa eliminati sarcinile manuale si repetitive, imbunatatind eficienta si, in final, cautand reducerea costurilor pentru a creste marjele de profit.
- Zone geografice diferite in utilizarea digital banking: in ultimul deceniu s-a derulat un proces de transformare la nivel global cu o viziune clara fata de utilizatorul final, totusi, exista diferente mari la nivel geografic. Viteza pietei din Polonia nu este purtata de pietele din America Latina, care prezinta o disparitate uriasa.
Provocari bancare digitale
„Utilizatorii au devenit centrul oricarui serviciu, beneficiaza de o gama din ce in ce mai larga de produse, mai apropiate si cu o mai buna cunoastere a nevoilor lor reale”, spune Maestre.
Pentru expert, entitatile bancare au deschis spatii pentru inovarea disruptiva, ascultand companiile inovatoare. „Sectorul bancar se conecteaza cu utilizatorii sai, cunoscandu-le nevoile pe baza unei analize mai mari a datelor si informatiilor si poate fi mai aplicat in oferirea unui serviciu mai bun in digital banking”, adauga el.
Deci, care este scopul digital banking? Maestre asigura ca scopul sau principal este sa profite de tehnologiile informationale. „Acest lucru a dus la utilizarea alternativelor FinTech si chiar a tehnologiei Blockchain, precum si la utilizarea diferitelor API-uri.”
O alta dintre principalele provocari pentru sectorul bancar este sa se asigure ca „Calatoria Clientului” a clientilor sai este complet digitala, deoarece principalul avantaj este economiile de costuri.
Cum sa profitati de oportunitatile oferite de banca digitala
„Digital banking-ul trebuie sa construiasca o legatura emotionala cu clientii nostri prin intermediul media digitala, deoarece acest tip de entitate bancara trebuie sa-si faca utilizatorii sa simta ca sunt importanti”, spune expertul.
Pe de alta parte, digital banking-ul trebuie sa ofere utilizatorilor sai o experienta 2.0. „Conexiunea emotionala cu utilizatorii trebuie sa fie ceva crucial pentru a cultiva relatii profunde, experienta digitala nu trebuie uitata”, adauga el.
O alta parte importanta pentru expert este utilizarea responsabila a datelor utilizatorului. „Este important sa folosim big data si machine learning pentru a maximiza experienta utilizatorului, dar intr-un mod care nu este perceput ca invaziv, deoarece utilizatorii ar trebui sa simta ca confidentialitatea lor este in cele mai bune maini”, conchide el.