Este imposibil sa negi importanta Retelelor Sociale sau cat de necesar este sa fii prezent in cadrul acestora, atat pe plan personal, cat si profesional. Este adevarat ca se conecteaza cu restul lumii, distreaza, promoveaza si ajuta la atingerea obiectivelor. Cu toate acestea, aceasta nevoie se transforma intr-o obligatie neinteleasa de a trebui sa le folosesti pe toate, ceea ce poate fi contraproductiv si poate afecta negativ afacerea ta. Din acest motiv, in acest articol punctam beneficiile retelelor sociale in companii si care ar trebui folosite in functie de nevoile fiecarei afaceri. 

Beneficiile retelelor sociale pentru companii

Retelele sociale fac deja parte din viata noastra de zi cu zi. Sunt cele mai utilizate platforme si au evoluat in asa fel incat nu au transformat doar modul nostru de a relationa, ci si modul in care facem afaceri. De fapt, potrivit unui studiu realizat de IAB Spania, 87% dintre utilizatorii de Internet cu varste cuprinse intre 15 si 65 de ani folosesc retelele sociale, ceea ce reprezinta aproape 26 de milioane de utilizatori in Spania. Din acest motiv, in fiecare 30 iunie, Ziua Mondiala a Retelelor Sociale este sarbatorita cu scopul de a le face un instrument care sa permita populatiei lumii o comunicare mai buna si mai buna, precum si un mijloc de a ramane informat datorita internetului.

Pentru toate acele companii care sunt reticente sa se alature canalului online, luati nota de beneficiile retelelor sociale pentru companii de mai jos :

Cresc vizibilitatea

Daca consumatorii nu cunosc o companie, le este imposibil sa-ti cumpere produsul. Retelele sociale ajuta la cresterea vizibilitatii afacerilor in randul publicului tinta, permitandu-le sa ajunga la un public mai mare si investind mai putin timp si efort. In plus, crearea unui profil comercial pe principalele retele de socializare este gratuita si simpla, desi trebuie facuta intotdeauna dupa o strategie si un plan de publicare.

Ele incurajeaza interactiunea

Un alt beneficiu al retelelor sociale din companii este ca incurajeaza interactiunea. O postare aparent simpla poate sfarsi prin a declansa o conversatie intre utilizatori. Pot fi generate spatii de discutie si dezbatere in randul publicului marcii, iar acest lucru permite imbunatatirea interactiunii. Retelele sociale ofera posibilitatea de a deschide un forum de discutii pentru interactiunea instantanee, construirea relatiilor si loialitatea clientilor. 

Rezolva indoielile si problemele

Platformele sociale au spart barierele dintre afaceri si clienti. Acum, in loc sa sune la numarul de telefon al serviciului pentru clienti, multi consumatori contacteaza direct prin retelele sociale pentru a clarifica eventualele indoieli . Este un nou canal informal in care puteti raspunde destul de rapid si puteti rezolva problemele care pot aparea intre clienti. In plus, este, de asemenea, posibil sa obtineti feedback de la cumparatori si sa vedeti punctele forte si punctele slabe ale companiei.

Ele transmit autoritate

Utilizatorii sunt din ce in ce mai pretentiosi cu companiile de la care cumpara. Inainte de a lua o decizie, de obicei fac o cautare rapida pentru a naviga pe site-ul web si retelele sociale. Crearea de profiluri puternice, actualizate frecvent, care ofera continut captivant, va consolida autoritatea marcii si va asigura o prima impresie buna, aratand ca compania este de incredere, binecunoscuta si accesibila. 

Isi arata propria personalitate si voce

Astazi companiile se remarca prin personalitatea lor. Consumatorii nu doresc organizatii care publica continut simplu, corporativ. Retelele sociale sunt un canal bun pentru a lasa personalitatea marcilor sa straluceasca . Desi este important sa fii prietenos si empatic cu publicul, este, de asemenea, esential sa gasesti un ton si o pozitie care sa defineasca brandul. Adeptii vor sa vada oameni reali in spatele profilurilor lor sociale. 

Ele va permit sa invatati de la concurenti

Toate profilurile de afaceri sunt de obicei deschise publicului, ceea ce ofera posibilitatea de a afla mai multe despre concurenti si despre strategiile pe care acestia le implementeaza pentru a atrage clienti. Dupa o analiza a diferitelor profiluri, de la tonul lor la diferitele interactiuni, vom putea incorpora ceea ce credem ca functioneaza cel mai bine in strategia noastra. 

Intelegeti modelele si tendintele de cumparare

Retelele de socializare sunt deschise tuturor, oferind companiilor posibilitatea de a urmari activitatile consumatorilor sau potentialului public. Acest lucru este deosebit de valoros pentru agentii de marketing, deoarece ii ajuta sa fie mai informati si sa invete despre gusturile, displacele sau interesele pe care le pot avea. Cunoasterea acestor informatii va facilita proiectarea continutului paginii si imbunatatirea strategiilor de marketing digital pentru a atrage clientii potriviti si pentru a le satisface nevoile.

Cresteti rentabilitatea investitiei

In cele din urma, printre beneficiile retelelor sociale in companii se numara ca mareste rentabilitatea investitiei. Marketingul si publicitatea pe retelele sociale va pot ajuta sa va cresteti rentabilitatea investitiei, deoarece costul publicitatii pe aceste platforme este de obicei mai mic. Datorita marketingului digital, poti ajunge la sute si chiar mii de oameni doar stiind cum sa-ti segmentezi reclamele. Acestea va permit sa atrageti potentiali cumparatori si, in acelasi timp, sa mentineti clientii implicati.

Avantajele si dezavantajele retelelor sociale in afacerea dvs

Dupa cum am vazut, beneficiile retelelor sociale in companii sunt multiple. Fiecare are o functie si interesant este, tocmai, sa profite de ea. Da, bineinteles ca trebuie sa folosim si chiar sa stoarcem toate posibilitatile oferite de retelele de socializare. Dar daca ceea ce ne dorim este sa profitam de ele, trebuie sa ne gandim cum si ce este fiecare dintre ele pentru noi.

Din acest motiv, am pregatit o lista cu cele mai relevante si cateva recomandari pentru utilizarea lor la nivel profesional, incercand sa dam indicii pentru a alege care se va potrivi cel mai bine afacerii tale:

Facebook:

Reteaua de socializare prin excelenta, are aproape 2.000 de milioane de utilizatori activi pe luna (22 de milioane in Spania), deci contribuie cu siguranta la oferirea vizibilitatii companiei si la raspandirea continutului tau . Sunt unul dintre marile beneficii ale retelelor sociale pentru companii.

Da, ar trebui sa-l folosesti: Pentru a obtine notorietate, deoarece probabil ca acolo vei ajunge la un numar mai mare de oameni. Este important sa diferentiezi pentru a nu crea un profil pentru uz personal, ci o pagina de companie.

Nu este recomandat: Sa publici fara control, pentru ca daca continutul tau nu intereseaza sau monopolizeaza peretii si feedurile, utilizatorii iti vor ascunde postarile sau vor inceta sa-ti acorde atentie.

Microblogging: 

Reteaua sociala de microblogging, regina hashtag-urilor pentru a concentra subiecte si a directiona conversatiile. In mod traditional, suporta 140 de caractere, desi in urma cu cativa ani l-au extins la 280. In plus, iti ofera posibilitatea de a face „threads” de conversatie.

Da, ar trebui sa-l folosesti: daca stii sa condensezi idei sau informatii relevante intr-un spatiu mic, acesta este adevaratul mod de a obtine adepti. Potential, poate pozitiona compania ca un reper in domeniul sau de expertiza.

Nu este recomandat: amestecati tweet-uri personale si profesionale (mai bine sa aveti un cont pentru fiecare lucru) sau, daca este posibil, automatizati postarile din alta retea de socializare (poate fi prea vizibil).

Google+: 

Retea sociala dezvoltata de Google. El a introdus Cercuri si Colectii pentru a organiza contacte si informatii . Din punct de vedere profesional, este esential sa-l combinati cu instrumentele oferite de Google My Business.

Da trebuie sa-l folosesti: Pentru a aparea bine pozitionat in rezultatele cautarii Google, ceea ce ii acorda prioritate in algoritmii sai. Publicand frecvent si mentinand pagina la zi, motorul de cautare ne poate oferi un impuls pozitiv.

Nu ar trebui sa-l folosesti: Pentru a-l folosi exclusiv, nu te astepta sa obtii o difuzare rapida a continutului tau concentrandu-te doar pe aceasta retea. In Spania nu obtine succesul asteptat.

LinkedIn

Este o retea de socializare profesionala, este o retea in forma sa cea mai pura. Absolut cheie pentru obtinerea si partajarea informatiilor, a contactelor de munca si de afaceri.

Da trebuie sa-l folosesti: pentru a genera sinergii, a gasi oportunitati si a-ti extinde retelele profesionale. Ca si pe Facebook, este important sa facem diferenta intre crearea unui profil personal si a unei pagini ca companie.

Nerecomandat: Pentru a-ti spune viata. Probleme personale in alta parte. Pe LinkedIn accentul este absolut pe munca, exista si alte retele sociale in care anecdotele noastre au un loc mai bun.

Instagram:

Retea bazata pe fotografii partajate de utilizatori. Desi videoclipurile si povestile sunt din ce in ce mai folosite, marele lor succes s-a datorat initial filtrelor, prin care fotografiile pot fi usor modificate. In prezent, puteti publica si role.

Da trebuie sa-l folosesti: Pentru ca analistii il considera instrumentul vizual cu cel mai mare potential pentru companii. Are deja aproape 800 de milioane de utilizatori activi lunar in intreaga lume, dintre care 12 milioane in Spania.

Nerecomandat: daca continutul tau nu este „dragut” sau atragator, nu vei avea succes daca il folosesti pentru a posta informatii plictisitoare sau „urate”. Si nu abuzati de filtre: in acest moment sunt foarte recunoscute, iar excesul este fals.

Tiktok

TikTok este reteaua sociala la moda. Are deja 800 de milioane de utilizatori activi lunar in intreaga lume. A fost cea mai descarcata aplicatie in martie 2020, cu peste 115,2 milioane de instalari. Consta in crearea de videoclipuri scurte de partajat si va permite sa publicati si sa creati continut de la 3 la 60 de secunde.

Da, ar trebui sa-l folosesti: este o platforma buna pentru a genera continut creativ fara a avea nevoie de o productie grozava in spate. Este esential daca publicul tau este tanar, deoarece este reteaua sociala preferata a centenarilor. In plus, ofera si posibilitatea de a folosi TikTok Ads pentru a avea o acoperire remarcabila, un alt beneficiu al utilizarii retelelor sociale pentru companii.

Nu este recomandat: Daca audienta dvs. nu este tanara, nu este recomandat, pentru ca sigur se gaseste pe alte platforme. Daca marca este formala si creativitatea va fi limitata, este de preferat ca nici unul.

Pinterest:

Permite utilizatorilor sa caute, sa partajeze si sa organizeze imagini (si videoclipuri) in functie de gusturile lor, incarcandu-le sau adaugandu-le de pe un site web. Toate acestea sunt organizate prin „pinboard-uri” sau panouri tematice.

Da, trebuie sa-l folosesti: daca munca ta este foarte vizuala (moda, design, arta) sa-l poarte. Este o vitrina buna pentru produse sau servicii. Daca va place sa partajati si sa vizualizati imagini interesante la nivel personal, acesta este si un loc bun.

Nu este recomandat: Foloseste-l doar pentru a „repin” ceea ce posteaza alti utilizatori (pentru ca va fi plictisitor), sau sa-ti faci publicitate excesiv la produsele, concentrandu-te doar pe asta (pentru ca va provoca respingere).