Microsoft isi schimba fontul implicit pentru prima data in aproape 15 ani si doreste ajutorul dvs. pentru selectarea celui nou. Si nu, nu puteti vota pentru optiunile cum ar fi Comic Sans, Windings sau – Doamne fereste – Papirus

Compania a comandat cinci noi tipuri de caractere personalizate pentru a inlocui Calibri, un cal al unui font care a fost implicit pentru toate documentele dvs. Word si e-mailurile Outlook din 2007. Calibri a inlocuit Times New Roman (o familie de tip nobil, dar una cu pre-internet hotarat estetic).

Fonturile implicite sunt concepute pentru a fi discrete si adaptabile, iar Calibri a indeplinit acest rol in mod capabil. Se afiseaza bine pe aproape orice ecran, la orice dimensiune, dar are inca un pic de caracter. Curbele sale subtile il fac un pic mai cald decat verisorii sai blocati Helvetica si Arial, doi favoriti ai designerilor care sunt renumiti – sau infame, in unele cercuri – pentru simplitatea lor brutala si greutatea echilibrata a accidentului vascular cerebral. (Sans serif nu inseamna biti buclati la capetele literelor)

Cu toate acestea, cel mai bun atribut al lui Calibri este ca putini oameni, in afara de designeri si tipografi, chiar il observa. Este tofu-ul lumii tip. Dar, dupa 13 ani, Calibri incepe sa para putin datat, iar Microsoft vrea sa le ofere e-mailurilor si documentelor dvs. un strat proaspat de vopsea.

,,Un font implicit este adesea prima impresie pe care o facem”, a scris Microsoft intr-o postare de blog care anunta modificarea. “Este identitatea vizuala pe care o prezentam altor oameni prin intermediul CV-urilor, documentelor sau e-mailurilor noastre. Si la fel cum oamenii si lumea din jurul nostru imbatranesc si cresc, tot asa ar trebui sa fie si modurile noastre de exprimare.”

Tenorit

Tenoritul arata ca un font traditional de tip workhorse sans serif, dar putin mai prietenos. A fost proiectat de Erin McLaughlin si Wei Huang si foloseste in special puncte mari, accente si punctuatie, care fac confortabila citirea la dimensiuni mici.

,,Ne doream ceva foarte rotund, larg si clar”, au spus designerii pe blogul Microsoft. “Nu ne-am ferit sa mergem mari si circulari. In multe caractere, punctuatia este prea slaba, strans distantata sau usor de confundat pentru redarea pe ecran, unde claritatea este cheia.”

Bierstadt

Bierstadt, proiectat de Steve Matteson, este un serif precis inspirat de desenele elvetiene de la mijlocul secolului.

,,Tipografii elvetieni au atras atentia catre modele grotesti precum Helvetica, datorita adecvarii lor pentru tipografie bazata pe retele”, a spus Matteson. (Nota laterala: ,,grotesc” in designspeak nu este dispretuitor – se refera doar la sans serifs.) ,,In lumea de astazi, cred ca vocea unui tipar grotesc are nevoie de o atingere umana pentru a se simti mai abordabila si mai putin institutionala.”

Numele provine de la unul dintre varfurile de 14.000 de picioare din Colorado. ,,Cand ma gandesc la tipul elvetian, ma gandesc la Alpi si, din moment ce am sediul in Boulder, Alpii mei sunt Muntii Stancosi”, a spus Matteson.

Skeena

Acest sans serif de John Hudson si Paul Hanslow poate fi cel mai ciudat din grup, fiind totusi compact si lizibil ca text corporal sau titluri de prezentare.

“Am vrut sa cream un umanist sans serif cu proportii generoase si un contrast mai mare decat cel obisnuit al accidentului vascular cerebral (cunoscut si ca variatia in greutate intre partile groase si subtiri ale scrisorii)”, a spus Hudson. ,,Terminalele taiate diagonal” ale lui Skeena il fac mai distinctiv.

Seaford

Acest serif ,,usor organic si asimetric” de Tobias Frere-Jones, Nina Stossinger si Fred Shallcrass este ca o imbratisare calda, sau un colt de lectura confortabil sau o ceasca de ceai. Ceva te face sa vrei sa te culci in el. Cam asa cautau designerii.

,,Pentru a identifica tipul de familiaritate … tipul ar trebui sa evoce, ne-am uitat si la imagini cu fotolii vechi”, a spus Stossinger. “In termeni de scaun, am cautat o interpretare practica a unei frumoase mosteniri de familie; tapiterie durabila, nimic in mod vadit plin sau nostalgic.”

Grandview

Acest tip de caractere sans serif de Aaron Bell este derivat din vechea semnalizare rutiera si feroviara germana, care a fost conceputa pentru a fi lizibila la distanta.

Radacinile sale in semnalizare ii confera acestuia o atmosfera mecanica, dar sofisticata.

,,Cand mi s-a cerut prima data sa creez un font care sa pastreze spiritul si personalitatea standardului industrial german (DIN) si sa fie mai usor de citit pentru textul corpului, nu eram sigur ca era posibil”, a spus Bell. Dar, cu cateva modificari, spune ca Grandview pastreaza vocea tiparului original, dar functioneaza bine si pentru textul de forma lunga.

Cum se voteaza

Alegeti cu atentie – acest lucru ar putea afecta fiecare prezentare Power Point in care trebuie sa stati in urmatorul deceniu sau mai mult.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here