In retelele de socializare, utilizarea imaginilor devine din ce in ce mai importanta in fiecare zi. Platforme precum Pinterest sau Instagram se bazeaza mai ales pe un tip de comunicare vizuala. Alte retele precum TikTok mizeaza foarte mult si pe puterea imaginilor, precum si Facebook cu imaginile de coperta sau YouTube. Prin urmare, putem afirma cu fermitate ca aspectul vizual a capatat o mare importanta in orice campanie sau strategie de marketing online. Aceasta strategie vizuala se numeste marketing vizual, iar in aceasta postare vom explica tot ce trebuie sa tii cont inainte de a o aplica.

Ce este marketingul vizual?

Marketingul vizual include orice are legatura cu marketingul, de la logo, la site, la platforme de social media. Orice lucru pe care clientii il pot vedea si care are legatura cu afacerea face parte din marketingul vizual.

In zilele noastre, imaginile joaca un rol fundamental in luarea deciziilor noastre zilnice. Atunci cand marketerii doresc sa transmita o emotie sau sa evidentieze un produs, ei selecteaza cu atentie imaginile pentru a crea o conexiune cu clientul. Cand folositi imagini puternice care spun o poveste, mesajul marcii dvs. devine ceva cu care oamenii se pot identifica si isi pot aminti.

In acest sens, marketingul vizual poate creste vanzarile prin memorie si asociere. Cu platformele de social media precum Pinterest, Facebook si Instagram, publicul vrea sa cerceteze, sa vada si sa cumpere totul intr-un singur loc. Afacerile bazate pe servicii pot folosi indicii vizuale pentru a crea o conexiune cu afacerea lor, in timp ce o afacere bazata pe produse poate arata cum sa-si foloseasca inventarul.

De la imaginile de pe fiecare element de marketing la culorile de pe pagina web, adaugarea de marketing vizual la strategia dvs. asigura rezultate mai bune atunci cand va prezentati afacerea unui client ocupat care are nevoie de indicii vizuale pentru o intelegere rapida.

De ce este marketingul vizual atat de important?

Mai presus de toate, continutul vizual capteaza imediat atentia publicului. Este simplu si rapid de consumat, poate fi usor partajat si viralizat si este o alternativa valabila pentru cei care nu au timp sa creeze alte tipuri de continut.

Deoarece marketingul de continut a devenit o tendinta consolidata si in continua crestere, utilizatorii sunt inundati de informatii. Acest lucru obliga companiile sa fie cele mai vizibile in acest mediu aglomerat, dar cum va remarcati pe o piata atat de aglomerata?

Raspunsul este ca fiecare companie trebuie sa mizeze pe aspectele vizuale ale continutului. Grafica atragatoare si imaginile atractive sunt mult mai probabil sa capteze atentia publicului si sa-l incurajeze sa petreaca mai mult timp pe pagina noastra, astfel incat sa poata absorbi mesajul pe care dorim sa-i comunicam.

Marketingul vizual este atat de influent deoarece imaginile au capacitatea de a avea un impact emotional. Iar marketingul care construieste relatii la nivel emotional si intelectual este extraordinar de eficient.

Continutul vizual joaca un rol fundamental in orice strategie de marketing online, in retelele sociale, in cautarile organice, in campaniile de email marketing iar beneficiile acestuia se reflecta la diferite niveluri:

Identitatea de marca

Marketingul vizual consolideaza identitatea marcii si, in general, identitatea vizuala corporativa in mintea consumatorului. Beneficiul oferit de vizual este cresterea identitatii marcii. Adica, atributele care caracterizeaza un brand, conotatia acestuia, modul in care este perceput in mintea consumatorilor si elementele care il diferentiaza de concurenti. Pune-ti logo-ul pe imaginile pe care le distribui pe retelele sociale: creste recunoasterea marcii.

Simplificare

Imaginile simplifica procesul de achizitie a informatiilor si ne permit sa difuzam informatii printr-un limbaj mai imediat si intr-un mod mai placut. Ar trebui sa ne gandim, de exemplu, la importanta pe care a dobandit-o infograficele in lumea web. Aceste instrumente au devenit cea mai eficienta si populara modalitate de a distra si de a comunica cu publicul nostru. Slideshare este, de asemenea, un instrument util pentru partajarea continutului informativ valoros.

Cresteti implicarea

Continutul vizual de pe retelele de socializare favorizeaza implicarea dintre brand si consumator. Adica gradul in care consumatorul interactioneaza cu marca ta, legatura. Imaginile genereaza un raspuns psihologic mult mai mult decat doar textul, de unde eficienta campaniilor de publicitate care se bazeaza pe utilizarea aspectelor vizuale. In plus, imaginile stimuleaza participarea utilizatorilor care le partajeaza mult mai usor.

Apoi, oamenii prefera sa stabileasca relatii cu branduri care arata, dar si ce spun ceea ce vand sau ofera. Intr-adevar, imaginile influenteaza comportamentul de cumparare al clientilor online. Mai ales daca dorim sa vindem produse, utilizarea fotografiilor este esentiala.

Marketing prin e-mail

Imaginile pot fi foarte utile pentru a varia continutul propus prin buletinele noastre informative. Un singur sfat: folositi imagini pentru a crea un apel vizual la actiune sau includeti din cand in cand videoclipuri in marketingul nostru prin e-mail.

Optimizare SEO

In cele din urma, imaginile pot fi relevante pentru optimizarea motoarelor de cautare, deoarece pot fi indexate, de exemplu, dandu-le un nume care sa contina anumite cuvinte cheie, cu utilizarea titlului si a alt, inclusiv o legenda descriptiva sau folosind un sitemap.

Strategii de marketing vizual

Exista diverse tipuri de strategii sau tehnici de marketing vizual, dintre care evidentiem urmatoarele:

Imagini

Dupa cum am mentionat anterior, un stil de imagine consistent si un logo profesional sunt foarte importante pentru recunoasterea marcii. Fie ca este vorba de utilizarea imaginilor de stoc sau de angajarea unui fotograf care sa surprinda corect marca , utilizarea imaginilor care se completeaza reciproc si spun povestea marcii va contribui la promovarea afacerii.

Videoclipuri

Continutul de marketing video poate atrage mai mult angajament si creste vizibilitatea marcii. Atunci cand creati continut de marketing, videoclipurile pot prezenta cu usurinta personalitatea unei companii. Este o optiune buna de a intra in legatura cu clientii si de a le arata cum sa foloseasca produsele, precum si beneficiile de a face acest lucru.

Infografice

Specialistii in marketing folosesc imagini grafice, cunoscute si sub numele de infografice, ca o modalitate clara si rapida de a prezenta informatii. Infograficele pot include diagrame, histograme si harti mentale, printre altele. Cele mai bune infografice sunt simple si afiseaza informatii intr-un grafic pe care majoritatea oamenilor il vor gasi usor de inteles. Prea multe informatii intr-o infografica ingreuneaza citirea si pot complica mesajul general. Culorile joaca un rol important in lizibilitate, iar pictogramele impreuna cu textul pot ajuta la organizarea informatiilor pe care le prezentam publicului.

Vizualizarea datelor

Vizualizarea datelor este o diagrama, un grafic sau alt element vizual care afiseaza si analizeaza datele. Exista multe moduri de a reprezenta datele pentru a le face atragatoare din punct de vedere vizual. Este important sa decidem ce date vrem sa urmarim inainte de a crea acest tip de marketing vizual.

O diagrama cu puncte poate fi mai eficienta decat o diagrama circulara, dar este posibil sa nu stim pana cand decidem ce date sa afisam.

Carti electronice

O carte electronica este o carte sau un document electronic pe care un utilizator il poate citi pe orice dispozitiv digital. Publicul nostru poate consuma carti electronice de pe dispozitive mobile, tablete sau cititoare electronice, cum ar fi un Kindle. O carte electronica este folosita in scopuri de marketing si poate fi rapid autopublicata pentru a partaja un mesaj lung publicului dvs.

Infografice interactive

Infograficele interactive combina infograficele traditionale cu continut dinamic. Sunt grafice in miscare care permit interactiunea intre utilizatori. Ele pot fi simple sau complexe si sunt esentiale pentru o strategie de marketing. Dezvoltarea este cheia acestor elemente vizuale si poate necesita o echipa externa de designeri grafici.

Multe marci doresc sa foloseasca infografice interactive pentru a-si asigura clienti noi, pentru a creste implicarea si pentru a determina actiune. Deoarece clientii interactioneaza activ cu acest tip de media vizuala, isi amintesc de el si au o legatura mai puternica cu brandul.

Videoclipuri animate

Videoclipurile animate ofera cititorului o vizionare rapida prin combinarea imaginilor, textului, graficelor sau ilustratiilor intr-o bucata de continut in miscare. Mai scurte decat un videoclip, aceste fisiere pot face o impresie si pot incuraja spectatorii sa invete mai multe despre o marca.

Ilustratii personalizate

Ilustratiile sunt o modalitate jucausa si imaginativa de a adauga personalitate afacerii tale. Deoarece pot fi personalizate pentru a include orice aspect al marcii dvs., ilustratiile pot deveni mai mult decat un simplu logo.

Medii interactive

Media interactive sunt comunicari care depind de interactiunea unui utilizator cu informatii. Retelele sociale, jocurile video si aplicatiile pot fi toate considerate forme de media interactiva si, atunci cand sunt combinate cu marketing, permit unei marci sa se conecteze direct cu consumatorul.

Participarea activa este esentiala. Televiziunea si radioul nu necesitau initial participarea activa, iar consumatorii erau pasivi. Lucrurile s-au schimbat de-a lungul timpului, iar acum internetul face media interactiva mai usoara si mai convenabila.