Dupa ce taxa auto, precum si cea de poluare au fost catalogate drept contrare legislatiei europene, acum statul roman incearca sa gaseasca tot felul de metode prin care sa puna piedici romanilor care doresc sa isi recupereze banii.

In 7 aprilie, Curtea de Justitie a Uniunii Europene de la Luxemburg (CJUE) a aratat, intr-o nota, ca raspuns la o cerere din partea unei instante din Romania, ca taxa de poluare introdusa in Romania nu este conforma cu legislatia Europeana. De asemenea, pe 7 iulie, CJUE a dat un alt raspuns similar, intr-un alt caz al unui roman ce a cerut restituirea taxei.

In prezent, exista circa 40.000 de cereri de rambursare a taxei auto. Pana acum, cea mai mare parte a instantelor judecatoresti au decis sa restituie banii pe taxa auto celor care au cerut-o. Situatia, se pare, insa, ca nu va mai sta asa.

Avocatii ii avertizeaza pe cei care isi doresc sa primeasca banii inapoi ca autoritatile statului incearca “artificii legislative” astfel incat sa nu fie nevoite sa restituie cele peste 890 de milioane de euro achitate de romani din 2008 si pana la finele lunii aprilie. In acelasi interval, statul roman a returant doar 30,8 milioane de euro, conform datelor transmise de ANAF.

Pentru a se asigura ca nu raman fara a primi taxa inapoi, este necesar ca proprietarii de automobile sa faca cerere la Directia Finante Publice, cat de curand posibil. Lista actelor necesare este destul de lunga:

•Cererea de restituire a taxei

•Copie de pe chitanta de plata a taxei;

•Original si copie de pe cartea de identitate a autovehiculului eliberata de RAR – copia va fi certificata cu mentiunea “conform cu originalul”;

•Original si copie de pe certificatul de inmatriculare a autovehiculului eliberat de Serviciul Inmatriculari din cadrul Institutiei Prefectului;

•Un document din care sa rezulte data primei inmatriculari a autovehiculului in strainatate; copie de pe cartea de identitate a persoanei;

•Declaratie pe proprie raspundere cu rulajul mediu anual la data inmatricularii in Romania, exprimat in kilometri;

•Expertiza tehnica efectuata de RAR privind deprecierea autovehiculului rulat.

In cazul in care dosarul nu este acceptat, se pot adresa  instantei, intocmind o cerere de chemare in judecata a Directiei Generale a Finantelor Publice pe care trebuie sa o depuna la Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a tribunalului in raza caruia isi are domiciliul.

Ca de obicei, o gramada de hartogaraie! Daca nu umblam zece ani pe drumuri, pentru a ne primi inapoi ceva ce ni se cuvine, nu se poate! La noi asta inseamna normalitate. Sunt curioasa cu ce o sa se mai vina ca sa se puna bete in roate contribuabililor care au indraznit sa isi cumpere o masina din strainatate.