Daca de pop-up ads ne-am cat saturat cu totii, atunci cand vorbim despre advertoriale SEO si native advertising lucrurile stau putin mai user-friendly.
Daca vorbim despre includerea de advertoriale SEO sau native advertising in campania de promovare a unui site ori brand vorbim despre crestere. Oricat de riscant este sa creezi advertoriale “sanatoase”, care sa nu fie penalizate de Google. Oricat de rpvocator este sa creezi advertoriale SEO cu continut relevant nevoilor clientului, acum, in era in care content marketingul este preferat.
Pana la urma, native advertising este mai putin iritant si invaziv decat ads. Daca vorbim despre advertoriale SEO si despre materiale de native advertising vorbim despre livrarea mesajului publicitar intr-o forma si intr-un context similar site-ului sau paltformei respective. „Nativ” in acest context se refera la coerenta dintre contentul informational si mesajul publicitar al brandului.
De ce se realizeaza tot mai des advertoriale SEO?
Desi ideea de editorial cu publicitate (advertising editorial = advertorial) are zeci de ani, in ceea ce priveste campaniile de advertoriale SEO, acestea prind teren de cativa ani.
Era, intr-adevar, un loc pe piata si pentru ele. Display ads nu mai functioneaza. Overlays, ush-downs si pop-out-urile full-screen sunt doar motive de enervat si pierdut utilizatorii, pe termen lung. Contentul sponsorizat, adica campaniile de advertoriale SEO reprezinta o alternativa mai buna. Dar, dincolo de „poezia” sau „povestea” din spatele campaniilor de optimizare SEO, sa vedem cateva statistici.
Realizam campanii de native sau de advertoriale SEO pentru ca exista doua mari beneficii pentru client: asigurarea unui trafic de calitate si crearea de backlinks ce contribuie la crestere a vizibilitatii SEO, la cresterea prezentei in Google. Cum facem asta:
· Alegem mesajul si produsele ce se doresc a fi promovate si trasam o campanie SEO raportata la strategia de business si de comunicare a brandului client.
· In functie de pozitionarea pe piata si de domeniu, si de mesajul ales, alegem metoda perfecta de livrare a infromatiei. Scopul nostru cand realizam advertoriale SEO este sa generam trafic relevant si crestere SEO.
· Alegem partenerii media – site-urile care se potrivesc cel mai bine – pentru promovarea mesajului nostru.
· Articolele de tip advertoriale SEO sau native sunt apoi promovate si se masoara beneficiile aduse clientului. Se masoara reach-ul (cati oameni au vazut mesajul) si traficul generat pe site, precum si vanzarile generate. La fel de important, in campaniile de advertoriale SEO este sa se masoare influenta link-ului asupra landing-page-ului targetat si ce vizibilitate are acesta in Google.
Statistici in native advertising & tips & tricks de la agentia de optimizare SEO
· Pana la 70% din utilizatori ar prefera sa invete despre un produs ori serviciu din content, decat din traditionalele ads.
· Pana la 52% din oameni care fac click pe native ads au intentii de cumparare mai mare decat aceia care fac click pe banner ads (aici doar 34%)
· Campaniile de advertoriale SEO si native ads sunt cu pana la 53% mai vizibile decat banner ads.
· Campaniile de articole SEO pentru site si cele de articole SEO pentru blog, realizate in sistem advertorial cresc imaginea unui brand cu pana la 82%.
· Campaniile de native advertising reprezinta o parte importanta in procesul de optimizare SEO pentru cresterea afacerii si a tarficului unui site.
Rolul advertorialelor SEO: Categorii de native advertising
Intrucat si noi, cei de la Mogu, suntem o agentie de optimizare SEO iar cererea de articole publicitare SEO creste, este necesar sa facem cateva precizari legate de felul in care pot fi compuse campaniile de native advertising. Vezi mai multe despre optimizarea seo pe blog.
IAB (Interactive Advertising Bureau) defineste intr-un studiu, sase categorii de native advertising:
1. In Feed Ad units sunt acele advertoriale SEO publicate in acelasi format si loc cu materialele editoriale sau de content ale site-ului. In acest caz, materialele pot fi livrate cu mesajul advertiserului sau continutul poate fi scris de echipa editoriala a site-ului gazda.
2. Search Ads sunt reclamele afisate deasupra rezultatelor organice in motoarele de cautare. Cel mai des, Google difrentiaza aceste anunti (adwords) de rezultatele organice prin mesajul „Anunt”.
3. Recommendations Widgets, desi nu sunt parte a contentului site-ului, apar natural (sau antiv) la finalul materialelor de tip advertoriale SEO, sub forma de sugestii de materiale recomandate sau relevante pentru utilizator.
4. Promoted Listings sunt des intalnite pe site-urile de marketing affiliate in e-commerce sau in comparatoare de preturi. Promoted listings se refera la includerea preferentiala a unor produse alese special.
5. In-Ad se refera la bannerele clasice, insa bannere ce au content relevant pentru contextul in care sunt afisate. Spre exemplu, un banner cu content legat de medicina veterinara pe un site de incaltaminte are sanse mai mari sa nu fie inclus in categoria de native advertising.
6. Custom/Can’t be contained reprezinta alte genuri de advertoriale SEO si native advertising, care nu se incadreaza in tipurile mentionate anterior.
Trebuie mentionat ca native advertising si campaniile de advertoriale SEO se remarca prin plasarea in context, prin a oferi aceeasi exprienta de utilizare ca restul materialelor organice, prin a face referinte la contextul organic, prin plasare targetata si focus pe Brand engagement si mai putin pe KPI de tipul vanzari.