Prezenta online a devenit esentiala pentru succesul oricarei afaceri sau initiative. Cu milioane de site-uri web ce concureaza pentru atentia utilizatorilor, optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) a devenit cruciala pentru a ajunge in varful rezultatelor de cautare. Un aspect fundamental al SEO este continutul optimizat. Dar ce inseamna, de fapt, continut SEO? Care este diferenta dintre articole SEO si advertoriale? 

Fiecare dintre aceste componente – articolele SEO, continutul SEO si advertorialele – au un rol unic in ecosistemul online, contribuind la cresterea vizibilitatii si a impactului in randul publicului tinta. 

Ce este continutul SEO?

SEO pentru continut se refera la crearea si optimizarea continutului dvs., astfel incat acesta sa se poata pozitiona pe locul inalt in motoarele de cautare si sa atraga trafic pe motoarele de cautare.

Pentru a intelege ce intelegem prin continut SEO, mai intai trebuie sa aveti clar in minte care este scopul principal al SEO, ce tipuri de continut exista si ce este optimizarea continutului.

Ce este SEO? Optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO este procesul de optimizare a site-ului dvs. pentru a obtine cea mai mare vizibilitate posibila in motoarele de cautare.

Procesul SEO implica o serie de pasi care sunt de obicei grupati in urmatorii: SEO tehnic, SEO On-Page si SEO Off-Page. SEO pentru continut face parte din SEO On Page. Iata o prezentare generala a procesului SEO On-Page, subliniind rolul SEO de continut. Dupa cum puteti vedea, SEO on-Page incepe prin optimizarea titlului paginii si a titlului h1, iar apoi totul tine de continutul gasit pe pagina.

Scopul tau general cu SEO de continut este sa scrii continut prietenos cu SEO, astfel incat sa poata fi inteles de motoarele de cautare, dar in acelasi timp sa satisfaci intentia utilizatorului si sa-i mentineti fericiti.

Tipuri de continut SEO

Inainte de a trece la modul in care va puteti optimiza continutul, sa vedem ce intelegem prin continut. Continutul poate avea diferite forme. Poate fi text, imagini, videoclipuri, audio, infografice sau o combinatie a acestora.

In general, diferitele tipuri de continut sunt:

  • Postari pe blog: cel mai utilizat format. Poate fi o combinatie de text, imagini si video. Pot fi articole de stiri, liste, ghiduri, comunicate de presa sau informatii generale.
  • Pagini statice: continut gasit in paginile statice ale site-ului dvs., cum ar fi „Despre noi”
  • Pagini de produse: pagini care promoveaza anumite produse sau servicii.
  • Pagini de destinatie: pagini concepute special pentru a fi utilizate in campanii PPC sau ca pe prima pagina pe care utilizatorii o vad atunci cand va viziteaza site-ul web.

Cum sa-ti optimizezi continutul pentru SEO

Urmati aceste instructiuni de fiecare data cand publicati continut pe site-ul dvs. web pentru a va asigura ca este optimizat pentru SEO.

1. Incepeti cu cercetarea cuvintelor cheie

Inainte de a va murdari mainile si de a incepe sa va ganditi la introducerea dvs., trebuie sa va faceti mai intai temele si, in acest context, ne referim sa efectuati cercetarea cuvintelor cheie.

Cuvantul cheie tinta ar trebui sa fie inclus in adresa URL, titlul paginii si titlul h1. Cuvintele cheie cu coada lunga pot fi incluse in subtitlurile dvs Alte cuvinte cheie inrudite (LSI) pot fi incluse in subtitlurile dvs. si in corpul continutului.

2. Folositi cuvinte cheie in titlul, titlul si corpul continutului dvs

Toata lumea stie ca cuvantul cheie principal ar trebui sa apara in titlul si titlul h1, dar ceea ce este la fel de important este sa mentionati cuvantul cheie o data sau de doua ori in primele doua paragrafe.

Exista o regula de baza care spune ca continutul important al unei pagini este cel care se gaseste in partea de sus a paginii (deasupra pliului), asa ca asigurati-va ca in acel continut le oferiti paianjenilor motoarelor de cautare mai multe indicii despre ce restul continutul tau este totul despre.

3. Folositi intotdeauna text pentru a insoti continutul dvs. non-text

Motoarele de cautare pot intelege continutul text mai mult decat orice alt tip de continut, asa ca le usureaza viata, avand continut text pe pagina ta, chiar daca promovezi alte tipuri de continut.

De exemplu, sa presupunem ca ati creat un infografic frumos despre un subiect si doriti sa il publicati pe blogul dvs. Nu adaugati doar infograficul si apasati pe Publicare, ci incercati sa aveti continut text pe pagina care explica despre ce este vorba in infografic.

Puteti urma acelasi concept atunci cand publicati imagini, videoclipuri sau audio. De exemplu, daca rulati un podcast, puteti avea descrierea podcastului si chiar o transcriere text, astfel incat atat utilizatorii, cat si motoarele de cautare sa poata intelege mai bine despre ce este vorba despre audio.

4. Scrieti continut de forma lunga

Exista o serie de studii care arata ca continutul lung are performante mai bune in retelele de cautare si retelele de socializare.

Desi acest lucru este adevarat, nu inseamna ca ar trebui sa scrieti mii de cuvinte de dragul de a ajunge la o limita de cuvinte. Calitatea continutului este intotdeauna mai importanta decat cantitatea. Daca ceea ce scrii este bun si atrage share-uri si link-uri, acesta poate avea un loc ridicat in Google chiar daca exista si alte postari mai lungi. Prefer sa public continut lung pentru ca are sens pentru articolele SEO. Asta vor cititorii si asta fac concurentii mei.

6. Adaugati linkuri interne catre alt continut similar de pe site-ul dvs. web

Un alt element al SEO de continut este link-ul intern. In continutul dvs., creati un link catre alte pagini ale site-ului dvs. pentru a ajuta utilizatorii sa afle mai multe despre un anumit subiect si sa caute crawlerele un motiv in plus pentru a indexa mai multe pagini de pe site-ul dvs.

Linkurile interne creeaza ceea ce se numeste „relevanta continutului”, ceva care ajuta Google sa inteleaga mai bine sensul continutului. Cand adaugati linkuri interne, utilizati un text de ancorare semnificativ, astfel incat crawlerele sa isi poata face o idee buna despre ce este pagina legata.

7. Adaugati linkuri externe catre alte site-uri web de inalta calitate

Pe langa crearea de linkuri catre propriile articole, este o practica buna sa creati linkuri catre alte site-uri web sau surse de inalta calitate, cu conditia ca:

  • Acestea vor ajuta utilizatorii sa citeasca mai multe despre un subiect
  • Ai incredere in site-ul catre care vei trimite link
  • O faci cu obtinerea unei compensatii (adica vinde link-uri si nu este permis)

Nu exagerati cu link-urile externe, dar nu va fie teama sa faceti link-uri atunci cand are sens.

SEO pentru continut este o componenta foarte importanta a procesului SEO On-Page. Scopul tau general este sa oferi atat utilizatorilor, cat si motoarelor de cautare continutul pe care il cauta. Dupa cum spune Google, stiti ce doresc cititorii dvs. si oferiti-le.

Procesul incepe prin a afla ce cauta utilizatorii si prin a crea continut care sa le satisfaca intentia.

Inainte de a apasa butonul de publicare, ar trebui sa va asigurati ca cuvintele cheie principale sunt incluse in partea de sus a paginii si cuvintele cheie aferente (inclusiv LSI) in subtitlurile si corpul dvs.

Infrumusetati-va continutul, faceti-l usor de citit si navigati si apoi promovati-l pentru a ajunge in fata ochilor cat mai multor oameni.

Nu va faceti griji daca unele dintre conceptele de mai sus sunt greu de inteles acum, pe masura ce veti obtine mai multa experienta cu SEO, totul va avea mai mult sens.