Compania din Tokyo, care se afla acum pe locul trei in ceea ce priveste dispozitivele e-book reader, vrea sa mearga pe acest drum pentru ca tabletele sunt mult mai scumpe.
“Sony se zbate sa isi extinda afacerea cu e-readere cat de repede poate. Exista o diferenta mare intre tablete si e-readere”, a explicat analistul Nobuo Kurahashi, de la Mizuho Financial Group, citat de blooomberg.com.
Numarul americanilor care detin un e-reader, precum Kindle, s-a dublat in ultimele sase luni, dupa ce din ce in ce mai multi absolventi de facultate si adulti cu venituri peste medie au ales aceste dispozitive in locul tabletelor.
12% dintre cei intervievati in luna mai au declarat ca detin un e-reader, adica cu 6% mai mult decat in noiembrie 2010, in timp ce 8% detineau tablete, fata de 5% in urma cu sase luni.
Un motiv pentru care utilizatorii si-au indreptat atentia catre e-readere poate fi pretul scazut – un Kindle poate fi achizitionat la 114 dolari, in timp ce un iPad2 are un pret de 499 de dolari.
“Cred ca va exista o piata dedicata e-readerelor atata timp cat pretul lor nu va depati 500 de dolari”, a mai spus Lubell.
Sony dorette sa incorporeze magazinul online de carti cu tehnologia e-book in cele doua modele de tablete pe care le va lansa in acest an, S1 si S2.
Deoarece a intrat tarziu pe piata tabletelor, Sony mizeaza pe sistemul de operare Android pentru a castiga teren in fata rivalilor.
Compania doreste sa faca o diferenta prin oferirea unui serviciu de download pentru jocurilor PlayStation, muzica sau filme. Cu toate acestea, este posibil ca Sony sa puna preturi mai mari decat rivalii.
Conform declaratiilor oficialilor Sony, compania doreste sa vanda circa 50-60 de milioane de tablete in acest an si este de asteptat ca cifra sa atinga 80 de milioane anul viitor, cand va fi lansata si o tableta cu display tridimensional.